У Сімферополі обговорили питання національного вбрання кримських татар

1
Кримські татари і мулла. Малюнок з альбому "Народы России", випущеного у 1862 р. у Петербурзі
10.07.2009
Оцініть статтю: 
(136 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

Кримськотатарські дизайнери, художники-модельєри, вишивальниці зібралися вчора, 7 липня, у виставочному залі Всеукраїнського інформаційно-культурного центру (ВІКЦ) у Сімферополі щоб обговорити актуальні питання національного вбрання кримських татар.

У семінарі під головуванням мистецтвознавця, завідуючої Виставково-експозиційним сектором ВІКЦ Ельміри Черкезової взяли участь кримські модельєри Майре Люманова, Ельвіра Софу, вишивальниці Гульнара Негляденко, Тамара Ключкіна, кандидат філософських наук Ліля Бекірова та заслужений діяч мистецтв України Ренат Бекташев.

Мистецтвознавець Ельміра Черкезова відзначила, що після масового повернення кримських татар на свою історичну батьківщину вже пройшло двадцять років і кримськотатарська національна культура зробила певний прогрес, однак залишається ще дуже багато невирішених проблем, зокрема, немає єдиної думки щодо зразка національного костюма, який повною мірою передавав би характер, сутність, своєрідність кримськотатарського національного костюма.

«У Криму формується певна група майстрів, які займаються розробкою кримськотатарського фольклорного і сценічного костюма. Це один з елементів прогресу кримськотатарської культури», - сказала Черкезова.

Кандидат філософських наук Ліля Бекирова наголосила, що «кримськотатарська молодь нині у дуже складному становищі, тому що з одного боку зазнає впливу заходу, а з іншого впливу ісламу, тому необхідно створити свою альтернативу і передати національний колорит».

У ході семінару учасники також обговорили кольорову гаму, яка була найбільш характерна кримськотатарському національному костюму впродовж багатьох століть і до депортації кримськотатарського народу, це, наприклад, сині кольори - для чоловічого костюма, зелений колір символізував релігійний костюм, однак чорний і білий ніколи не використовувалися в одязі кримських татар. Фес, кумуш кушак (срібний пояс) і марама практично не змінилися.

Учасники семінару відзначили, що останнім часом кримські татари почали більше цікавитися національним одягом, звертаються до кримських модельєрів з проханням створити для них національний костюм, елементи національної культури всі частіше зустрічаються у випускних і весільних вбраннях.

За матеріалами QHA

Посилання на тему:

Новини

У Сімферополі пройде виставка «Етнічна мода Криму»

Виставка «Кримський стиль» відкрилася у Сімферополі

Кримські татари вирішили пропагувати своє мистецтво

Кримський стиль

Статті

Універсальний крій світового хіджабу - думка експерта

Кримські татари. Некримський погляд

Кримські татари: розвінчання міфів

Хіджаб у Криму – давні традиції чи данина моді?

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.