Друковані ЗМІ - головне джерело прояву расизму і ксенофобії

Друковані ЗМІ - головне джерело прояву расизму і ксенофобії
Друковані ЗМІ - головне джерело прояву расизму і ксенофобії
26.12.2008
Оцініть статтю: 
(252 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

Сьогодні друковані періодичні ЗМІ є головним джерелом прояву расизму, ксенофобії та інших форм нетерпимості. Таку думку 23 грудня, на прес-конференції в Сімферополі висловили члени Інформаційно-дослідницького центру «Інтеграція і розвиток».

Як відзначили керівник ІДЦ Олег Смірнов та члени дослідницького центру Олексій Морозлі та Ірина Брунова-Калісецькая, дані висновки були зроблені ними за результатами початкової стадії проекту «Моніторинг дотримання журналістами етичних принципів толерантності та міжкультурного діалогу», повідомляє Crimean.org з посиланням на QHA.

Зокрема, за словами керівника проекту Олексія Морозлі, моніторинг проводився з метою сприяння підвищенню рівня соціальної відповідальності журналістів, дотриманню ними професійних і етичних стандартів толерантності й міжкультурного діалогу шляхом проведення моніторингу і розробки конкретних рекомендацій для журналістів щодо дотримання принципів толерантності.

«В результаті 2,5 місяців досліджень ряду всеукраїнських і кримських друкованих ЗМІ центром було виявлено порядку 800 повідомлень, у яких зустрічаються або фрази ксенофобського характеру, або стаття повністю носить ознаки расизму та інших форм нетерпимості», - заявив О. Морозлі.

Найчастіше зустрічаються, за його словами, неполіткоректні форми вираження упереджень, а також етноцентричність великої кількості матеріалів, де рекордсменами стали газети «Голос Криму», «Авдет» та «Кримський час». Найбільшу кількість статей ксенофобського характеру, на його думку, публікують друковані видання Міжрегіональної академії управління персоналом (МАУП): Персонал-Плюс, Українська газета Плюс і «За вільну Україну».

Учасники прес-конференції також виділили загальні тенденції журналістських текстів та їхній можливий вплив на сприйняття читача: прямі, власні або цитовані, негативні, принижуючі висловлення на адресу етнічної, релігійної чи етнополітичної спільноти, залякування читача, що найчастіше зустрічається, щоб вселити недовірливе ставлення до тієї чи іншої етнічної групи.

Приміром, газета «Кримський час», яка пише наступне про кримських татар: «Для кримських татар українці - це лише «попутники». Як тільки ситуація зміниться... зміниться демографічний баланс... - вони «підуть іншим шляхом»... поки це занадто мало для того, щоб всерйоз переходити від так званих ненасильницьких акцій протесту до більш радикальних дій» (2 жовтня, 2008 рік).

Довідка. В 2002-2006 р. у Криму різними громадськими організаціями і дослідниками проводилися пілотні моніторинги матеріалів Інтернет-ЗМІ та ряду друкованих ЗМІ. Але реалізація комплексного дослідження матеріалів друкованих ЗМІ стала можливою лише завдяки підтримці цієї ініціативи в 2008 р. з боку Міжнародного Фонду «Відродження».

За матеріалами Crimean.org

Посилання на тему:

В Криму розпочався моніторинг "мови ворожнечі"

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.